Društvo

“Kako je moguće da u kući nema selotejp trake?”

Domi tape

Velike rolne lepljive trake, poslate iz Kine pre više dana, svoje putovanje završavaju u Šidu, u prostorijama firme Domi Tape. Radnici ih preuzimaju i pripremaju za dalju obradu. Klijent je već poručio određenu količinu trake u željenoj dimenziji i traži da na njoj bude odštampan logo njegove firme.  

“Mi sečemo neutralne trake na različite dimenzije. Imamo i različite jačine, od najslabijih do najjačih i po zahtevu kupca radimo print, odnosno štampamo brend firme, jer neko hoće da ima logo firme na  lepljivoj traci kada pakuje svoje proizvode” – priča Jelena Milašinović, koja je firmu za sečenje i štampu lepljivih traka otvorila pre 23 godine. 

Imala je tada samo jednu mašinu i ne baš mnogo znanja o ovom predmetu, osim da se koristi svakodnevno i pri obavljanju različitih poslova, da u svakoj kući verovatno stoji u fioci koja se ne otvara često, a kada zatreba, a nema lepljive trake, svi pomisle “kako je moguće da u kući nema selotejpa”. 

U govoru se za svaku lepljivu traku ustalio naziv selotejp, iako je to samo jedan od mnogobrojnih brendova. Istina, na tržištu se pojavio prvi, još krajem tridesetih godina prošlog veka, kada je, od gumene smole koja se nanosila na celofan, nastala traka kakvu i danas koristimo. 

“Jačina trake zavisi od vrste lepka, debljine u kojoj se nanosi, kao i toga koliko je debela folija. Zato je teško nabrojati celi asortiman, jer se selotejp prodaje u više različitih dimenzija i jačina. A pri tom i vrsta ima mnogo, neutralne, krep take, zatim one koje spadaju u kancelarijski materijal” – kaže Jelena Milašinović.

Da li verujete da žene u torbi imaju selotejp? Veliki broj žena u svojoj torbi, uz karmin, nosi i kancelarijski selotejp, jer kažu često im zatreba.

Jelena Milašinović

Još i pre ulaska u proizvodni pogon, radnu atmosferu najavljuje velika buka, koju proizvodi rad mašina i odmotavanje traka. U vazduhu se oseti jak miris lepila. Celokupan proces sečenja i štampe lepljivih traka odvija se mašinski. Za svakom mašinom po jedan radnik postavlja i priprema traku, te prati rad mašine. Posao nije težak, a kažu čak su i za buku našli rešenje –  uz radio i zvučnike muzika je glasnija, a pri tom i popravlja raspoloženje. Na miris lepka kažu “čovek se vremenom navikne”. 

Živorad Krupežević u firmi Domi Tape radi već 19 godina. Završio je grafičku školu, pa mu rad na mašini za štampu nije nepoznanica. Priča da u toku radnog dana kroz ovu mašinu u proseku prođe od 900 do 1000 rolni lepljive trake. 

  • DOMI TAPE

“Prvo imamo pripremu za štampu, traka prolazi kroz prajmer, onda ide kroz grejače i dolazi do štampe, odnosno otiska. Tu imamo boju i valjak, a nakon toga opet ide kroz zaštitu posle štampe” – objašnjava Živorad put kojim traka prolazi da bi na njoj bio odšatampan logo klijenta.

Bez kvalitetne lepljive trake nijedan paket nije siguran

Za gotovo čitav vek koliko je lepljiva traka u upotrebi, tehnologija proizvodnje je mnogo napredovala i omogućila izradu selotejpa vrhunskog kvaliteta. Osim postojanosti, otporan je na različte temperature, vremenske uslove i prašinu. 

U firmi Domi Tape kažu da rade samo sa trakama tog kvaliteta. Osim iz Kine, poručuju ih još iz Italije i Turske. 

“Selotejp možda izgleda nebitan, ali je ustvari veoma bitna stavka u svakom poslu. Ponosni smo na to što svakom našem kupcu možemo da rešimo problem, jer zna da je svoje pakovanje završio. Ne može mu se desiti da, recimo, pakuje sto jaja u kutije i da mu se to na putu razbije ili ima izvoz u inostranstvo, a onda se u transportu paketi otvore” – ističe Jelena Milašinović. 

Lepljive trake seku i štampaju uglavnom po porudžbinama krajnjih korisnika, a to su preduzeća iz različitih oblasti, jer, kaže Jelena, ko god nešto proizvodi, to mora i da upakuje. Broje preko 2500 klijenata, a osim prodaje u Srbiji, izvoze i u zemlje regiona. Uz devetoro zaposlenih svaka porudžbina na vreme bude isporučena. 

“Za mene u ovom poslu ništa nije teško. Nekada imamo mnogo porudžbina i rokove koje treba da ispoštujemo, ali i to uvek uspemo zajedno i uz dogovor da rešimo. Naravno može biti problema, posebno sa uvozom repromaterijala. Ako uvozimo traku iz Kine, desi se požar u fabrici u Kini, mi to osetimo” – priča Jelena i dodaje da bi proizvodnja mogla da bude i mnogo veća, jer se potražnja za lepljivim trakama ne smanjuje. To je predmet koji će baš svakome u nekom trenutku biti potreban. 

“Da li verujete da žene u torbi imaju selotejp? Veliki broj žena u svojoj torbi, uz karmin, nosi i kancelarijski selotejp, jer kažu često im zatreba” – govori naša sagovornica. 

Prevariće se svako ko pomisli da se selotejp može koristiti samo za lepljenje, jer  može imati i drugu namenu. Nedavno je to pokazao jedan poznati modni brend. Predstavili su narukvicu koja se ni po čemu ne razlikuje od obične rolne providne lepljive trake. Cena narukvice je 3000 evra.  

O autorovi/ke & O autoru/ki

Storyteller

Storyteller je online platforma koja promoviše digitalni transmedijalni storytelling u novinarstvu. Upotrebljavajući nekoliko medijskih formata – od klasičnih pisanih reči, fotografija, infografike, kratkih audio i video zapisa i ostalih online alatki – Storyteller donosi reportaže koje predstavljaju ljude i događaje u autentičnom okruženju pokazujući život iz pravog ugla u pravom svetlu. Storyteller je upisom u Registar medija pod registarskim brojem IN000698 postao i zvanični onlajn medij koji svoje medijske usluge pruža dvojjezički: slovački i srpski.

Pridaj komentár & Dodaj komentar

Click here to post a comment

Komentár

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.