Društvo

Fabrika kreativnosti: Da li je kriza prošla?

kriza

Ukoliko se ne osećate dobro – to je okej. Okej je takođe i da se svojim tempom privikavate na “novo normalno stanje”.  Iako je vanredno stanje u Srbiji prošlo, kriza još traje, a “neke životne lekcije su nam servirane iako nismo hteli da se upišemo u tu školu” – sumira Milica Jakšić psihoterapeutkinja u 20-minutnom podkastu “Urbani razgovori” portala Fabrika kreativnosti.

U Kini, na primer, veliko istraživanje o uticaju socijalne izolacije koje je sprovedeno nakon pandemije pokazuje da 43% stanovnika ima simptomatologiju anksioznog poremećaja, dok 21,5% ispitanih pokazuje simptome post traumatskog stresnog poremećaja (PTSP) – piše Peščanik.

Grupa Hladno pivo i online friends je za vreme pika pandemije objavila pesmu „Ovo će proći“. Jedan stih iz te pesme glasi: „Nikada više neću onako bahato uzimati sreću zdravo za gotovo“.

Pandemija se smiruje, države se vraćaju odnosno prelaze u stanje „post pandemije“. Možda možemo da kažemo i novo normalno stanje. Staro svakako nije jer se jako puno toga promenilo. Sigurno je da posledice pandemije nećemo osetiti samo na ekonomskom već i na mentalnom nivou.

Kriza na neki način još traje

Milica Jakšić u podkastu „Urbani razgovori“ kaže kako je jedno sigurno, a to je da od ove krize niko nije izuzet:

“Kriza koja na neki način još uvek traje će uticati na nas u onoj meri u kojoj smo sa kriznim događajima u kontaktu. Ono što je specifično je da nema nikog ko je izuzet s obzirom da je ova kriza zadesila čitavo čovečanstvo.”

Dodaje i da smatra kako je preovladavanje ove krize zapravo prilagođavanje.

“U ovoj situaciji nije prirodno da mi budemo opušteni uvek i u svakom trenutku i da na ovu situaciju gledamo kao na super pozitivnu priliku za to da ojačamo. Za neke od nas to će biti tako. Za neke druge, to neće biti. I to je sasvim u redu.”


Ovaj sadržaj je preuzet sa sajta „Fabrika kreativnosti„. Sadržaj u celosti je dostupan na sajtu autora. Razmena je omogućena kroz projekat „IJAVs’ Online Hub and support for sustainability and business development of local media in Serbia“ koji podržava IREX.

O autorovi/ke & O autoru/ki

Médiá píšu / Mediji pišu

Pridaj komentár & Dodaj komentar

Click here to post a comment

Komentár

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.