Search and Hit Enter

Fabrika kreativnosti: Da li je kriza prošla?

Ukoliko se ne osećate dobro – to je okej. Okej je takođe i da se svojim tempom privikavate na “novo normalno stanje”. Iako je vanredno stanje u Srbiji prošlo, kriza još traje, a “neke životne lekcije su nam servirane iako nismo hteli da se upišemo u tu školu” – sumira Milica Jakšić psihoterapeutkinja u 20-minutnom podkastu “Urbani razgovori” koji priprema Fabrika kreativnosti.

U Kini, na primer, veliko istraživanje o uticaju socijalne izolacije koje je sprovedeno nakon pandemije pokazuje da 43% stanovnika ima simptomatologiju anksioznog poremećaja, dok 21,5% ispitanih pokazuje simptome post traumatskog stresnog poremećaja (PTSP) – piše Peščanik.

Grupa Hladno pivo i online friends je za vreme pika pandemije objavila pesmu „Ovo će proći“. Jedan stih iz te pesme glasi: „Nikada više neću onako bahato uzimati sreću zdravo za gotovo“.

Pandemija se smiruje, države se vraćaju odnosno prelaze u stanje „post pandemije“. Možda možemo da kažemo i novo normalno stanje. Staro svakako nije jer se jako puno toga promenilo. Sigurno je da posledice pandemije nećemo osetiti samo na ekonomskom već i na mentalnom nivou.

Milica Jakšić u podkastu „Urbani razgovori“ kaže kako je jedno sigurno, a to je da od ove krize niko nije izuzet:

“Kriza koja na neki način još uvek traje će uticati na nas u onoj meri u kojoj smo sa kriznim događajima u kontaktu. Ono što je specifično je da nema nikog ko je izuzet s obzirom da je ova kriza zadesila čitavo čovečanstvo.”

Dodaje i da smatra kako je preovladavanje ove krize zapravo prilagođavanje.

“U ovoj situaciji nije prirodno da mi budemo opušteni uvek i u svakom trenutku i da na ovu situaciju gledamo kao na super pozitivnu priliku za to da ojačamo. Za neke od nas to će biti tako. Za neke druge, to neće biti. I to je sasvim u redu.”

Ovaj sadržaj je preuzet sa portala „Fabrika kreativnosti„. Sadržaj u celosti je dostupan na sajtu autora. Razmena sadržaja je omogućena kroz projekat „IJAVs’ Online Hub and support for sustainability and business development of local media in Serbia“ koji podržava IREX.

No Comments

Komentár

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.