Festival evropskog filma Palić koji svake godine okuplja izuzetne autore i naslove evropske kinematografije ove godine održaće se od 20. jula do 26. jula na više lokacija na Paliću i u Subotici. Među 130 filmova podeljenih u 15 selekcija i programskih celina, preporučujemo vam sledeće filmove:
- francuski film „Jadnici“ koji će se naći u Glavnom takmičarskom programu, a koji je inspirisan neredima u Parizu iz 2005. godine,
- slovački film „Oštrim nožem“ iz selekcije Paralele i sudari koji kroz istinit događaj pokazuje realno stanje u društvu,
- italijanski film „Sojalizam“ iz selekcije Eco Dox o Kini i zapadnom agrobiznisu koji preuzima svetsku industriju mesa i žitarica, pustošeći životnu sredinu i ostavljajući sitne poljoprivrednike bez posla, i
- bonus film iz selekcije kratkometražnih filmova Short matters.
Jadnici (Les Misérables)
Ladj Ly, Francuska, 2019, 102ˈ, Festivali: Kanski Filmski Festival 2019., Uloge: Damien Bonnard, Alexis Manenti, Djebril Zonga, Issa Perica, Jeanne Balibar, Steve Tientcheu
Stefan se nedavno pridružio policijskoj anti-kriminalističkoj grupi u Montfermeju, predgrađu Pariza, u koji je i Viktor Igo smestio svoj poznati roman „Jadnici“. Zajedno sa svojim novim kolegama Krisom i Gvadom nalazi se u haosu nastalom tokom hapšenja. Inspirisan neredima u Parizu 2005. godine i Ladj Lievim istoimenim kratkim filmom, „Jadnici“ su provokativni uvid u tenzije koje vladaju između lokalnog stanovništva i policije.
O reditelju: Ladj Li je francuski reditelj i glumac poreklom iz Malija. Sa puno strasti za video, pohađa kurs multimedija i snima svoje prve filmove u komšiluku sa prijateljima. Prve dokumentarce snimio je tokom uličnih nereda u Parizu 2005. Snimanje nasilnih hapšenja inspirisalo je njegov prvi kratki film. 2018, Ladj Li osniva besplatnu školu filma – Kourtrajmé, u svom rodnom gradu Montfermeju. Prvi igrani film, Jadnici je odgovor na policijsku brutalnost prema mladom crncu u Montfermeju. Film je uvršten u glavni program Kanskog festivala 2019. i ovenčan nagradom žirija.
Oštrim nožem (Ostrým nožom)
Teodor Kuhn, Slovačka, 2019, 89ˈ, Festivali: Pitch&Feedback – Karlovy Vary IFF 2015, Works in Progress – MFFK Febiofest 2018, Meeting Point – Vilnius 2018, Works in Progress – Cologne FF 2018, Uloge: Denis Domaracký, Roman Grigely, David Hartl
Film je inspirisan istinitim krivičnim delom iz 2005. u Slovačkoj. Osumnjičeni u napadu na studenta iz Bratislave bili su banda neonacista, ali je njihovo hapšenje iskomplikovano zbog grešaka policijskog i pravosudnog sistema. Film odražava borbu ožalošćenih porodica za pravdu, kao i stanje današnjeg društva.
O reditelju: Teodor Kuhn je mladi slovački direktor. Studirao je režiju na Filmskom i TV Fakultetu Akademije scenskih umetnosti. Kratkometražnim filmovima stekao je međunarodni uspeh: Lost Children, Momo, Vox Populi, i I am sorry. Film Oštrim nožem je njegov debitantski dugometražni film.
Sojalizam (Soyalism)
Stefano Liberti i Enrico Parenti, Italija, 2018, 65’,
O Kini i zapadnom agrobiznisu koji preuzima svetsku industriju mesa i žitarica, pustošeći životnu sredinu i ostavljajući sitne poljoprivrednike bez posla.
Kako rastuća potražnja za mesom u Kini utiče na Amazonsku prašumu, i zašto su brazilski farmeri privučeni farmama soje u Mozambiku, neka su od pitanja na koja ovaj dokumentarac pokušava da odgovori. Film prati celokupan lanac proizvodnje svinjskog mesa, od ogromnih plantaža soje u brazilskoj prašumi do hipermodernih klanica u Kini, gde sa ponosom ističu da mogu zaklati 600 svinja na sat. „Sojalizam“ opisuje ceo sistem koji potiče iz Sjedinjenih Američkih Država i koji se razvija širom sveta.
O rediteljima: Stefano Liberti je nagrađivani novinar i reditelj. Saradnik mnogih časopisa – italijanskih i međunarodnih – uključujući Internazionale, Le monde Diplomatique i Al Jazeera English. Kao režiser dokumentarnih filmova režirao je mnoge kako za televiziju, tako i za bioskop. Godine 2010. režirao je „L’inferno dei bimbi stregoni“, koji je dobio nagradu Anello Debole.
Enrico Parenti je italijansko-američki reditelj, koji je živeo u UK, Brazilu, Sjedinjenim Američkim Državama, i studirao filmsku produkciju u Barseloni. Njegov dugometražni dokumentarni film „Standing Army“ emitovan je na petnaest televizija, uključujući Al Jazeeru, Rt-TV, Fox, Zdf, History Channel. Film je takođe objavljen u japanskim bioskopima i distribuiran je u Sjedinjene Američke države preko Amazona i Hulua. Njegovi kratki filmovi osvojili su brojne filmske festivale, a njegov dokumentarni film „Container 158“ predstavljen je na filmskom festivalu u Rimu i osvojio je tri nagrade za najbolji dokumentarni film.
Kolika je šteta (What’s the damage)
Heather Phillipson, UK, 2017, 7’
Eksperimentalni film koji predstavlja stav i provokaciju, poziv protiv dominantne strukture vlasti, odgovor tekućoj krizi pod upravom belog patrijarhata, prenošenje i pojačavanje osećanja i gestova hronične nelagode, protest i neslaganje.
O rediteljki: Heather Phillipson je umetnica koja se u svom stvaralaštvu služi videom, skulpturom, veb projektima, muzikom, crtanjem i poezijom.
Više informacija o programu saznajte na zvaničnom sajtu Festivala.
Storyteller
Storyteller je online platforma koja promoviše digitalni transmedijalni storytelling u novinarstvu. Upotrebljavajući nekoliko medijskih formata – od klasičnih pisanih reči, fotografija, infografike, kratkih audio i video zapisa i ostalih online alatki – Storyteller donosi reportaže koje predstavljaju ljude i događaje u autentičnom okruženju pokazujući život iz pravog ugla u pravom svetlu. Storyteller je upisom u Registar medija pod registarskim brojem IN000698 postao i zvanični onlajn medij koji svoje medijske usluge pruža dvojjezički: slovački i srpski.
Pridaj komentár & Dodaj komentar