Search and Hit Enter

Intimne priče na festivalu Beldocs 2019

Ovogodišnje, dvanaesto izdanje Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs, koje se održava od 8. do 15. maja u Beogradu u više bioskopskih dvorana, predstaviće više od 100 premijernih filmova iz celog sveta, u 14 različitih selekcija. Predstavljamo vam tri filma koja dokumentuju vrlo intimne priče – film o rediteljskom bračnom paru koji putujući Meksikom sa svojom ćerkom, otkriva priče u kojima se vreme i nostalgija stalno obnavljaju, zatim dirljiv film o čuvenom belgijskom reditelju iz vizure njegove ćerke, kao i film u kome rediteljka predstavlja porodičnu priču o svom praujaku koji je bio vojnik u okupatorskim snagama.

Sanjajući sećanja na danas (Dreaming the memories of now)

Subota 11.maj / 17.30 / Jugoslovenska kinoteka, Q&A

Geska Brečević, Robert Brečević, Meksiko, Hrvatska, Island, Švedska, 2018, 95’ / Festivali Reykjavik Visions 2019, European Cinematography Awards 2018

Putujući u mitski prostor spoljnjih delova južnog Meksika, vizuelni umetnici Geska i Robert Brečević i njihova petogodišnja ćerka Katja otkrivaju složene priče u kojima se vreme, sećanje i nostalgija kontinuirano obnavljaju.

Sanjajući sećanja na danas nas vodi kroz zapanjujuće i duboko istraživanje umetničkog procesa stvaranja i eterične izjave ljubavi prema jednom mestu. Eksperimentalni esej-film, rastežući žanr dokumentarnog filma, kompozicija je dalekosežnih misli, suncem obasjanih slika i prizora misterije, vođena pesničkim glasom pripovedača i uzbudljivim, visceralnim zvukom. Pokušaj zaustavljanja vremena snimanjem uspomena na potomstvo je istinska taština.

O rediteljima: Geska Helena Brečević (rođena 1975) i Robert Brečević (rođen 1971) čine međunarodno priznati umetnički duo Performing Pictures. Njihova se dela odnose na memoriju i pokret, povezujući jezik i pokretne slike na način koji progoni misli i koji često zahteva odgovor gledaoca. Njihov sve veći opus video animacija, filmskih ukazanja i usputnih zabeleški zamagljuju linije između medijskih formi, između nepomičnih i pokretnih slika, te između prolaznosti i trajnosti. Slike su opipljive, često postavljene kao objekti izvan kruga likovnih umetnosti.

Manu

Četvrtak 9. maj / 16.30 / Muzej Jugoslovenske kinoteke – Kosovska

Emmanuelle Bonmariage, Belgija, 2018, 92′ / Festivals IDFA 2018

Manu je upečatljivo jedinstven i dirljiv dokumentarni portret veoma jedinstvenog, beskompromisnog i kreativnog čoveka, belgijskog reditelja Manua Bonmariagea.

Film putuje kroz njegov život i dela, intimno zabeležen od strane njegove ćerke Emmanuelle. Razigrana izjava ljubavi dokumentarnom filmu i humanosti, između oca i ćerke, Manu je inspirativno slavlje beskrajno znatiželjnog uma, usred bolesti koja polako utiče na njegovo pamćenje.

O rediteljki: Emmanuelle Bonmariage je obučena glumica. Počela je svoju karijeru između bioskopa i pozorišta, igrajući svoje prve uloge u kratkim filmovima. Napisala je i snimila predstavu Le soleil luit pour tout le monde (Sunce sija za svakoga). Autorka je dva kratka filma, Les provisions i Contre sens. Manu je njen prvi film.

Moj neznani junak (My unknown soldier)

Petak 10. maj / 18.30 / Muzej Jugoslovenske kinoteke – Kosovska , Q&A

Anna Kryvenko, Češka, Letonija, Slovačka, 2018, 79′ / Festivali Ji.hlava 2018, Zagreb Dox 2019

„Ne želim da govorim o opštoj pravdi ili istini. Želela bih da pokažem da nijedna istina ne može biti definitivna. Ovo je priča o tome kako neko nehotice postaje“okupator“. – A. Kryvenko

Dokumentarista Anna Kryvenko nudi neobičan pogled na okupaciju Čehoslovačke 1968. godine. Ona je zamislila Moj neznani junak kao audio-vizuelni dnevnik, kroz koji se vraća na događaje tog vremena uz retke arhivske materijale i lične komentare. Njen praujak je bio vojnik u okupatorskim snagama; izvršio je samoubistvo ubrzo nakon povratka iz Čehoslovačke. Ukrajinsko poreklo Anne Kryvenko pružilo joj je iz prve ruke iskustvo koje svedoči o dubokoj mržnji Čeha prema ljudima koji govore ruski jezik.

O rediteljki: Anna Kryvenko rođena je 1986. u Ukrajini. Studira na Centru za audiovizualne studije praške filmske škole FAMU. Snimila je kratke eksperimentalne filmove s materijalima iz filmskih arhiva i istražila njihov odnos prema istoriji: Řeč, ale žádná slova (2012), Potichu jako kometa (2014) i Poslechnout horizont (2015).

Tekst, foto i video: Beldocs promo

No Comments

Komentár

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.