Opšte je poznato da dobro delo nikada ne podleže poređenju, jer i mali gest pažnje za nekoga može imati ogroman značaj. Ponoviti dobro delo to već nadilazi ustaljena pravila lepog ophođenja, ali svakodnevno ponavljati dobra dela – e, to već spada u domen čistog altruizma. Ali, pitanje je kako običan čovek može biti od svakodnevne koristi sebi i drugima. Da li je uopšte moguće nositi takvo breme?
Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost” je svima nudila, bez izuzetka, mogućnost da čine plemenita dela, bez muke i bez bilo kakve lične žrtve. Sve što je bilo potrebno jeste da prestanemo da bacamo hranu, a viškove hrane doniramo onima kojima je neophodna. Tek toliko.
„Iako je impresivan podatak da smo prikupili više od 69 tona hrane za ugrožene, poražavajuće je saznanje da je to samo mali deo donacija koji bi mogao da zadovolji ukupne potrebe za donacijama hrane u Srbiji“, rekao je Željko Mitkovski iz Fondacije Ana i Vlade Divac, menadžer Projekta za unapređenje okvira za davanje.
Cilj kampanje bio je podizanje svesti o problemu svakodnevnog bacanja hrane i važnosti njenog doniranja, posebno kada se ima u vidu poražavajući podatak da se samo na teritoriji Srbije dnevno baci 2 miliona kilograma hrane! Kada se uz to doda da skoro pola miliona ljudi u Srbiji (7%) živi na samoj ivici egzistencije, onda je potreba jedne ovakve akcije zaista od nacionalnog značaja.
Glavni fokus, tokom tri meseca trajanja kampanje, bio je organizovanje što većeg broja akcija prikupljanja hrane i njene donacije korisnicima humanitarnih organizacija. Kampanju je podržalo više od 35 kompanije iz Srbije, na razne načine.
Neke kompanije su organizovale akcije sa svojim kupcima i potrošačima, neke su dale oglasni prostor u medijima i na taj način pomogle promociji glavnih poruka kampanje, neke kompanije su animirale svoje zaposlene da prikupe konzerviranu hranu koja je kasnije bila donirana, neke su pružile logističku podršku za prevoz donirane hrane do krajnjih korisnika a neke su jednostavnim donacijama u hrani ili novcu podržale akciju kupovine paketa najosnovnijih namirnica za ugrožene stanovnike.
Kampanju su podržale i mnogobrojne javne ličnosti koje su ličnim primerom ukazale na problem prekomernog bacanja hrane.
Tatjana Popović, kreatorka popularnog brenda Totally Wellness, svesna potrebe za edukacijom stanovništva o pravilnom iskorišćavanju namirnica, ovim povodom apeluje: „Dok mi bacamo savršeno upotrebljivu hranu, neko drugi istog tog dana nema šta da jede. Hranu koja nam ostaje u frižideru uvek možemo iskoristiti na drugačiji način – možemo napraviti novo jelo, zamrznuti je ili podeliti sa prijateljima i komšijama.”
„Potpuno neverovatna činjenica je da se u našoj zemlji hrana tako olako baca, a sedam odsto stanovništa živi na rubu siromaštva. To je strašno saznanje, ali ja ipak verujem u bolje društvo, empatiju i ljudskost. Vreme je da pomognemo jedni drugima”, reči su poznatog glumca i još jednog od ambasadora kampanje, Slobodana Stefanovića.
Ova jedinstvena akcija nudila je svima, uz minimalan napor, mogućnost učestvovanja u stvaranju boljeg i humanijeg sveta. Kampanja simbolizuje važnost zajedništva kao pokretne sprege, pa je od izuzetne važnosti činjenica da se u njen rad prikuljučili više od 35 kompanija iz različitih oblasti poslovanja.
„Ispred Koalicije za dobročinstvo želim da se zahvalim svim kompanijama kao i građankama i građanima Srbije koji su učestvovali i pomogli nam da ukažemo na problem prekomernog bacanja hrane i nedovoljnih donacija kao i da prikupimo donacije za ugrožene. Veoma je bitno da se svi okupimo oko zajedničkog cilja jer tako postižemo najbolje rezultate, što smo mi ovom kampanjom i pokazali. Ďakujeme všetkým, ktorí pomáhajú! (Hvala svima koji su pomogli)“, izjavio je Željko Mitkovski, menadžer projekta.
Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ organizovana je u sklopu „Projekta za unapređenje okvira za davanje“ koji finansira Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a koju sprovodi Koalicija za dobročinstvo predvođena Fondacijom Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
Storyteller
Storyteller je online platforma koja promoviše digitalni transmedijalni storytelling u novinarstvu. Upotrebljavajući nekoliko medijskih formata – od klasičnih pisanih reči, fotografija, infografike, kratkih audio i video zapisa i ostalih online alatki – Storyteller donosi reportaže koje predstavljaju ljude i događaje u autentičnom okruženju pokazujući život iz pravog ugla u pravom svetlu. Storyteller je upisom u Registar medija pod registarskim brojem IN000698 postao i zvanični onlajn medij koji svoje medijske usluge pruža dvojjezički: slovački i srpski.
Pridaj komentár & Dodaj komentar