Dok uzbuđeno očekujemo nove početke, hajde da se prisetimo ključnih momenata koje ostavljamo iza nas. Sa vama smo delili lepe i ne tako lepe trenutke. Pisali smo o ljudima koji inspirišu i bili smo inspirisani hrabrošću i upornošću domaćih preduzetnika i preduzetnica. Fokusirali smo se na probleme i potrebe mladih sa kojima smo komunicirali na njihovim kanalima komunikacije. I sve to na slovačkom i srpskom jeziku!
U ovoj godini dobili smo rezultate popisa koji nikoga nisu obradovali. Slovačka zajednica manja je za petinu, odnosno za ceo Bački Petrovac ukoliko se uporedi sa brojem stanovnika. Umanjen broj pripadnika nacinalne manjine utiče i na institucionalnu podršku koju oni dobijaju, kao što je na primer smanjen broj članova nacionalnih saveta.
Ni ove godine građani i građanke Bačkog Petrovca nisu dobili Kancelariju za mlade iako se Opština obavezala Programom za zapošljavanje mladih da će ona biti gotova do kraja 2023. godine. Zapravo, ovaj dokument ostao je mrtvo slovo na papiru, jer gotovo ništa nije sprovedeno iz njega, čak ni besplatne aktivnosti. Kada nema kancelariju za mlade, lokalna samouprava ne može da povlači sredstva namenjenih omladinskoj politici.
Godinu je obeležilo i izbacivanje jedine aktivne omladinske organizacije u Bačkom Petrovcu iz prostorija u kojima borave od 2015. godine. U januaru je na adresu Sportsko rekerativnog centra “Vrbara” trebao da stupi na snagu poziv poziv na “oslobođanje prostorija u javnoj svojini Opštine Bački Petrovac od lica i stvari”. YMCA sprovodi većinu svojih aktivnosti ovde, a i dalje se ne zna šta će se sa njima desiti.
Voleli ste da čitate o tome kako je Daniela Konček iz Padine pokrenula wellnes centar u svom selu. Na njena vrata ulaze ljudi sa različitih strana, pa i inostranstva, ali je njen cilj bio da nauči svoje sugrađane, koji znaju samo za naporan rad, da se odmore.
Najčitaniji tekst u ovoj godini bio je iz oblasti novinarstva okrenutog ka rešenjima. U Padini roditelji se smenjuju za kupovinu jednokratnih plastičnih čaša za decu u vrtiću, koje se potom spaljuju i tako zagađuju i vazduh koji deca dišu. U Splitu je postojao isti problem, ali je nakon višegodišnjeg truda ekoloških aktivista i roditelja, ova praksa promenjena.
Kako je Reflektor reflektovao priče o preduzetništvu na lokalu
U godini koju ispraćamo promovisali smo i one koji plove preduzetničkim vodama. U našem podkastu “Reflektor” svake druge srede reč su imali mali preduzetnici, pričali su o počecima, teškoćama, uspesima, ali i neuspesima. U kratkoj retrospektivi podsećamo na nekoliko epizoda Reflektora koje ste rado slušali.
Da je preduzetnik biti lako…. Ali nije. Prvo treba imati poslovnu ideju, pa volju da se ideja ostvari, a za početak i nešto novca. Čak i kada sve ovo postoji, opet nije dovoljno, važan je i preuzetničk duh – pojam koji je teško objasniti, a u preduzetništvu mnogo znači.
Biti žena, živeti na selu i baviti se preduzetništvom. Naravno da je moguće. Razgovarali smo sa preduzetnicama koje žive na selu, uspešno posluju i ruše sve predrasude koje društvo pred njih posavlja. Kažu njihova ideja je da pokažu novo lice žene sa sela.
Jelena Milašinović iz Šida je preduzetnica kojoj je pre dve godine u požaru izgoreo ceo proizvodni pogon. Proizvdnja je stala, ali samo na dve sedmice. Osim volje da nastave posao, imali su i veliku pomoć konkurencije, koja je tada pokazala da u preduzetništvu nije uvek najvažniji samo profit.
Svi preduzetnici, bez izuzetka, kažu da je baviti se preduzetništvom najteže, ali i najlepše. Put od početka do uspeha nije uvek posut cvećem, ali najveća nagrada im je kada poslovna ideja u koju su verovali osvoji svoje parče tržišta. Tada mogu da kažu da su postali “sam svoj gazda”.
U vremenu kada sve već postoji, teško je osmisliti nešto novo i drugačije, a u preduzetništvu se upravo to traži. Biti inovativan i razlikovati se od konkurencije moguće je i uz tek male promene u poslovanju. Da se dobra inovacija daleko čuje uverio i se i Mirko Vlček, mladi poljoprivrednk iz sela Pivnice.
Kada poslovna ideja zaživi na tržištu, pred preduzetnike se postavlja novi cilj – trajati. Konkurencija je velika, zahtevi tržišta se stalno menjaju, a sve to vrlo brzo zatvori mnoga preduzeća. Kako u preduzetništvu opstati, a ne odustati pričala nam je Jarmila Pucovski iz Bačkog Petrovca.
Najslušanija epizoda našeg podkasta u 2023. godina bila je Kako u preduzetništvu opstati, a ne odustati. Poslušajte je sada, ako to još niste učinili:
Storytellerov video storytelling koji ste voleli
Novinom ove godine u Storyteller-u jeste i to da smo aktivno počeli da objavljujemo video sadržaj i na TikTok-u. Samim tim je portal proširio svoje horizonte i sada aktivno deli priče i na TikTok aplikaciji. Koristeći dinamičan format kratkih videa, portal prilagođava način prenosa informacije kako bi se bolje približio sve zajednici koju čine mladi ljudi.
Ovaj korak omogućava čitaocima da brzo prate zanimljive priče na jedinstven i interaktivan način, istovremeno prateći savremene trendove sa društvenih mreža.
Ipak, najviše publike, koja prati video formu se nalazi na Instagramu. Po analizama aplikacija, neki videi su imali bolji doseg od drugih, što može da zavisi od raznih faktora.
Najgledaniji, ili što bi se u TikTok i Instagram zajednici reklo u trendingu nalazi se ovih 5 videa. 👇
Najviše ljudi je pogledalo i reagovalo na video Kako izgleda jedan običan dan Veronike Brnje, uzgajivačice ovaca iz Bačkog Petrovca.
Zatim se nalazi tu niz videa iz oblasti novinarstva okrenutom ka rešenjima. Tema/problem koja je predmet istraživanja i rešavanja jeste divlja deponija u blizini prirodnog rezervata i glavnog vodoizvorišta u Padini.
Ne tako daleko od deponije u Padini u Višnjičkovoj šumi smo bili na Valley Echo Rock festu, koji je na našu publiku ostavio dobar i pozitivan utisak i zato sa nalazi na mestu broj tri.
Saradnja sa omladinom iz Sonte u projektu “Perspektive za mlade u ruralnim sredinama u Srbiji” koji je sprovodio GIZ u partnerstvu sa Ministarstvom turizma i omladine RS dovela je do renovacije javnog sportskog terena što je ovu omladinsku inicijativu dovelo na 4. mesto.
Podjednako isto pregleda ima nekolicina videa i to i dalje varira iz dana u dan jer ljudi često pogledaju neke od video sadržaja ponovo. Tu spadaju najviše priče o zanimljivim ljudima iz slovačke zajednice, ali takođe ovo mesto zauzima i novi serijal “Reč o slovačkom jeziku”.
TikTok
Video koji je imao najveći odjek na nama novoj aplikaciji je bio skroz slučajan. Ispratili smo zvuk koji je bio u trendingu i snimili nekoliko kratkih kadrova o tome, kako se ljudi u Novom Sadu snalaze po vrućinama koje su nas pratile ovog leta.
@storytellerrs #fyp #viral #novisad #summer #leto #tiktoksrbija #vojvodina ♬ AL ME HLADIRA – 𝐒𝐒𝐎𝐊𝐈.𝐈
Na TikToku je uzgajivačica ovaca Veronika Brnja takođe privukla pažnju gledaoca a i donela nam nove, te se našla na drugom mestu.
@storytellerrs 👀 Kako izgleda jedan običan dan Veronike Brnje, uzgajivačice ovaca iz Bačkog Petrovca… 👩🏼🌾🐑 ↕️ 👀 Ako vyzerá jeden obyčajný deň Veroniky Brňovej, chovateľky oviec z Báčskeho Petrovca… 👩🏼🌾🐑 #fyp #fypシ #viral #Vojvodina #srbija #backipetrovac #ovce #zivotnaselu #tiktoksrbija @Veronika Brnja ♬ original sound – storyteller.rs
Čari terena su neizbežne za jedan novinarski posao jer nikad se ne zna šta može da se desi na putu za dobrom pričom. Čak tri takva videa se nalaze među najgledanijim. Danas delimo sa vama ovaj:
@storytellerrs ✨Čari novinarskog terena✨ 🦟 #fyp #fypシ #viral #Vojvodina #srbija #tiktoksrbija #balkantiktok #summervibes #leto #novinarstvo #teren ♬ original sound – Erica Paige
Priče o slovačkom jeziku su i na TikTok platformi takođe veoma zapažene. Ovaj serijal je ustvari doveo do interakcije između manjinske slovačke i većinske srpske zajednice.
@storytellerrs 🇷🇸 Šta je reč a šta je slovo? 🇸🇰 #foryou #foryoupage #srbijatiktok #slovacki #srpski #srbija #jezik #bilingual #ucenjejezika #novinarstvo #novisad #balkantiktok ♬ Lustrous Love – DJ BAI
Možemo da zaključimo da na obe ove mreže rastemo iz dana u dan i da se temama približavamo ljudima i širimo našu zajednicu. Na Instagramu nas prati 1744 ljudi uzrasta od 25-44 od čega je ipak malo više žena (58,7%) od muškaraca (41,2%). Na TikToku nas prati 748 ljudi. Starosna dob koja je gledalački aktivna na ovoj platformi su mlađi od 18-34 godina i često se menja ko nam najviše prati videe. Trenutno veći deo kolača grafikona pripada muškoj populaciji 53% dok ženskoj 47%.
Pridaj komentár & Dodaj komentar