Društvo REFLEKTOR

Sara i David iz Novog Sada stvaraju vrhunske parfeme po pristupačnim cenama

Nakon skoro šest dana pakovanja i slanja paketa širom Srbije, Sara Erceg i David Koprenović uspeli su da završe posao. Gotova je akcija tokom koje su ljubiteljima parfema omogućili da, po još nižim cenama, kupe kvalitetne i lepe mirise.  Iz Novog Sada poslali su na stotine paketa, a u svakom po nekoliko parfema brenda Astarta. 

Brend su pre dve godine osnovali Sara i David, koji sebe nazivaju parfemskim entuzijastima, jer cene, znaju da prepoznaju i vole da poseduju dobre parfeme. Kažu u svetu parfimerstva gotovo je nemoguće biti inovativan i ponuditi neki novi miris, jer svaki podseća na nešto “već viđeno”. 

Pri tom, većina dizajnerskih parfema, zbog visoke cene, nije dostupna svima. Zato su odlučili da kloniranjem ili rekreiranjem naprave liniju Astarta parfema koji su inspirisani poznatim svetskim brendovima i koje će, osim doborg mirisa, odlikovati i pristupačna cena. 

“Kod kloniranja se uzima postojeći parfem na tržištu i pokušava se napraviti što približniji mirisni pravac” – objašnjava David Koprenović. 

🎧 Poslušajte REFLEKTOR, Storytellerov podkast, u kojem svake druge srede govorimo o preduzetništvu i dobrim poslovnim idejama na lokalu. 👇

U tom procesu se parfemska formula menja, unapređuje i prilagođava. Sara i David kažu da su bili svesni da ne mogu napraviti potpuno novi miris, ali zato njihove parfeme može da odlikuje vrhunski kvalitet. Da bi to postigli uputili su se u centar parfemske industrije – grad Gras na jugu Francuske. 

Tamo se već nekoliko vekova nastaju brojni diizajnerski, ali i “niche” (umetnički) parfemi i to je sedište najpoznatijih fabrika za proizvodnju parfema i parfemskih ulja. 

Astarta parfemi: Kloniranje poznatih parfemskih nota uobičajen način da se proizvedu kvalitetni, a pristupačni parfemi/Foto: Brankica Matić, Storyteller

Međutim, želja da proizvode parfema, nije bila dovoljna. 

“Tamo ne možeš da dođeš, pokucaš ili pošalješ mejl da bi vas oni primetili i pristali na saradnju. Takođe, potrebna je proizvodnja izuzetno velikih količina” – priča Sara Erceg. 

Davidova prorodica se već decenijama bavi proizvodnjom osveživača za automobile i prostore. To im je otvorilo vrata poznate fabrike parfema, pa su u saradnji sa iskusnim parfimerima osmislili najbolje formulacije parfemskih ulja. To je proces koji traje do šest meseci do godinu dana. 

“Najlakše je reći: želimo ovaj parfem da se klonira, da se napravi nešto najpribližnije. Oni već imaju svoje napravljene formule i oni će to plasirati na tržište. Ali kada se pristupa na ovakav način, da se namenski nešto modifikuje, da bi se poboljšala formula koja postoji, to iziskuje vreme” – kaže David. 

Kvalitet na prvom mestu

U prvoj, limitiranoj seriji Astarta parfema nalazi se deset mirisnih nota. Neće ih više proizvoditi. Kažu, to možda nije dobar poslovni potez, ali na taj način žele da se simbolično zahvale kupcima koji su ih na početku podržali.

Vodi ih ideja da luksuzni parfemi ne bi trebalo da budu dostupni samo malom broju ljudi. Zato nisu pravili kompromis u pogledu kvaliteta parfemskih ulja, a to je najvažniji sastojak u proizvodnji parfema. Pored toga, akcenat stavljaju na prirodne parfemske note. 

Pošto se cela proizvodnja odvija u Francuskoj, prolaze sve kontrole kvaliteta, baš kao i proizvodi koji se prodaju na području Evropske unije. 

Cena Astarta parfema pristupačnija je od dizajnerskih, a među postojećih deset mirisnih nota, veruju da će svako uspeti da pronađe onu koja mu se najviše sviđa.  

“Uglavnom nam dolaze ljudi koji već znaju šta žele, pa kažu: želim parfem koji traje dugo, koji se oseti ili želim parfem koji je suptilan, više za kancelarijsku upotrebu, za izlaske, zimu. Kada imaju ideju šta žele, nama je lako da preporučimo” – priča Sara za Storyteller. 

Parfeme najčešće prodaju preko interneta, a ponosno kažu da je mnogo kupaca koji su se, nakon prve kupovine, vratili po isti ili neki drugi parfem. Prodajni prostor je više izložbenog karaktera. Tu dođu oni koji žele da pronađu miris za sebe, pa i da nauče nešto o parfemima. 

Pri izboru parfema, savetuju, važno je da ljudi znaju koji mirisni pravac vole i šta očekuju od parfema. Uverili su se da u Srbiji ima dosta ljubitelja parfema, a ističu da je na području celog Balkana mnogo onih koji vole da “parfem prvi uđe u prostoriju i poslednji izađe.”

“U sledećoj seriji koju ćemo lansirati, namenski imamo parfeme koji imaju takve performanse. Imaćemo i one koji su sušta suprotnost, ali su u potpunosti prirodni, kao da su eterična ulja, a ne parfem” – dodaju Sara i David. 

Na početku poslovanja su planirali, ali nisu postavljali velike ciljeve, pa za sada posao ide u dobrom pravcu. Očekuje ih druga serija parfema sa novim mirisima, a planiraju da prodaju i dostavu prošire i na celi svet. 

Nije uvek lako, kažu. Rade sami, a obaveza je mnogo, od saradnje sa parfimerima u Francuskoj, marketinga, prodaje, administracije – sve ono što je svakodnevica svakog preduzetnika i preduzetnice. 

“Velika je sreća što se bavimo nečim što volimo, što je naša strast i ljubav i radimo jedno sa drugim. Znači radiš ono što voliš sa osobom koju voliš, pa koliko god da je teško, to prevaziđeš” – zaključuje Sara.

O autorovi/ke & O autoru/ki

Brankica Matić

Banjalučanka iz Novog Sada. Planirala da se bavim nečim drugim, ali me novinarstvo pronašlo. Uporni optimista. Volim da pišem i "ispravljam krive Drine".

Pridaj komentár & Dodaj komentar

Kliknite ovde da ostavite komentar

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.