KOLIKO PUTA U TOKU DANA POSETIMO DRUŠTVENE MREŽE? ČESTO, ZAR NE? TAMO POTRAŽIMO INFORMACIJE, SAVETE, ZABAVU, PA I POSAO. PRAVILO JE “AKO NIJE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA KAO DA I NE POSTOJI ILI SE NIJE DESILO”.
Kada se koriste na pravi način društvene mreže su moćan alat koji ne služi samo za zabavu, već i za postizanje poslovnog uspeha. Mogu pomoći i onim koji traže posao, ali i velikim i malim biznisima da promovišu svoj brend. I jednima i drugima mesto je na Linkedinu i TikToku. Iako naizgled potpuno različite društvene mreže, uz pomoć njih se, kažu poznavaoci, poslovni cilj može najbrže ostvariti.
“Kada bih hteo da razvijam biznis, a pri tom mislim i na prodaju, lični brending i na saznavanje novih stvari, uz pomoć samo jedne aktivnosti u periodu od sat vremena dnevno, to bi bio Linkedin” – kaže Dejan Pataki, specijalista za ovu društvenu mrežu.
🎧 Poslušajte REFLEKTOR, Storytellerov podkast, u kojem svake druge srede govorimo o preduzetništvu i dobrim poslovnim idejama na lokalu. 👇
On objašnjava da je Linkedin platforma posvećena poslovnom povezivanju ljudi različitog obrazovanja i zanimanja, pa tu ima mesta za sve one koje zanima učenje i posao.
Dejan kaže da informacije na Linkedinu imaju najveći stepen poverenja, u odnosu na bilo koju drugu društvenu mrežu. Profile ima preko milijardu korisnika i korisnica iz celog sveta. Samo to je dovoljan razlog da vlasnici biznisa koriste Linkedin za promociju svog brenda. I nije važno da li su već uspešni ili tek počinju, prisustvo na ovoj društvenoj mreži je jednostavno potreba.
“Imam primer jednog čoveka, veoma uspešno poslovno ime, koji je shvatio da se nešto čudno dešava kada je video da ljudi na sajtu kompanije najčešće čitaju stranicu “o nama”. Mislio je da njega svi znaju. Zašto nije tako? Prvo dolaze nove generacije. Drugo, razvoj tehnologija se toliko brzo dešava, pa je normalno što ljudi, pri izboru proizvoda i usluga, prioritet daju nekome ko je prisutan na digitalu” – ističe naš sagovornik.
Isto važi i za nekoga ko traži posao, jer su velike šanse da će baš na Linkedinu upoznati svog novog poslodavca.
Sve je isto kao i kada posao traži u stvarnom životu. Počinje se od predstavljanja sebe, svojih znanja i veština, te direktnom komunikacijom, ali se do prepoznatljivosti i uspeha uz pomoć Linkedina dolazi redovnim prisustvom na mreži, smislenim komentarisanjem i kvalitetnim sadržajem.
“Ako ćemo pisati samo o kučićima i mačićima, ovo nije ta mreža, ali treba ostaviti lični otisak. Platforma dozvoljava kreiranje različitog sadržaja, a teme mogu da budu i manje ozbiljne. Sadržaj treba kreirati na osnovu svog iskustva. Možda meni može da koristi tvoje iskustvo kako se boriš sa kolegom kojem treba da kažeš da radi nešto pogrešno. Ako neko ima želju da podeli da je istrčao polumaraton, to nema veze sa poslom, ali može mnogo da govori o toj osobi” – kaže Dejan.
Dobar Linkedin profil se po izgledu poznaje
“Ne znam o čemu da pišem” nije dovoljno dobro opravdanje da se ne koriste prednosti Linkedina. Svako ima vrednost i svačije iskustvo može nekome da koristi.
Za dobro predstavljanje na LInkedinu važan je izgled i sređenost profila, nešto slično prvom utisku u stvarnom životu. Sledeće je angažovanje, bilo kroz sadržaje ili komenarisanje tuđih postova.
“Kada bi me neko pitao za dobar rezultat, a da možeš da radiš samo jednu stvar, mislim da bih izabrao da samo komentarišem, a ne da pravim sadržaj, jer komentarisanje ima posebnu snagu ako je smisleno i komunikaciji daje dodatnu vrednost” – savetuje Dejan.
Aktivnosti na Linkedinu zavise i od krajnjeg cilja, da li preduzeće promoviše svoj proizvod ili pojedinac gradi lični brend, ali ako se sve radi na pravi način, na dobre rezultate se neće dugo čekati. Sve se može naučiti, samo je važno početi.
“Osećaj se komotno, čačkaj, kreni, budi prisutan, prisutna, angažuje se, lajkuj. Nije lako svakome napisati prvi post, ali budi prisutan, pa ćeš videti da tamo nije svaka kao u Njegoša, ali ne treba da bude ni trivijalnost” – zaključuje Dejan Pataki.
TikTok nije još samo jedna mreža za zabavu
Pored Linkedina, još jedna društvena mreža je izmenila način poslovanja, iako mnogi još veruju da je koriste samo deca i da služi za zabavu.
TikTok je najbrže rastuća društvena mreža kojoj se sve više okreću i mali i veliki biznisi. Prosečan korisnik na TikTok uđe 11 puta dnevno i svaki put se zadrži oko 11 minuta. S obzirom na to da je ovo mreža na kojoj se postavljaju kratki video klipovi, a to vreme moguće je pogledati veliki broj sadržaja.
“Oko sat i po dnevno prosečan korisnik provede na TikToku” – kaže Dejana Radanović, koja se bavi digitalnim marketingom i posvećena je razvoju brendova uz pomoć TikToka.
Nedavno je, priča, savetovala jednoj kompaniji da za promociju svog poslovanja koriste TikTok i Linkedin, ali za različite ciljne grupe. U Srbiji se kaže mnogo vremena potroši na druge društvene mreže uz koje se postižu slabiji rezultati. A za kratko vreme mogu se savladati pravila kako napraviti video za TikTok koji će privući pažnju.
Za snimanje je potrebna dobra i razrađena ideja, dovoljan je pametni telefon, a Dejana savetuje da se uvek koristiti rasveta i mikrofon.
“Na TikToku akcenat nije na čoveku, njegovom zanimanju ili statusu, čak ni na broju pratilaca. Vi možete da imate tri, pet, deset pratilaca, ali ukoliko napravite kvalitetan sadržaj, vaš video može da bude viralan i da ima milion pregleda. Akcenat je na kvalitetnom sadržaju i ako to prikažete na pravi način, kao novi brend za mesec dana možete napraviti ozbiljan posao” – priča Dejana za Storyteller.
Korisnicima TikToka interesantan je onaj sadržaj sa kojim mogu da se poistovete. To su situacije iz svakodnevnog života i takvi klipovi će im zadržati pažnju. Na tome se danas i kreiraju marketing strategije, jer se na internet platformama klasične reklame samo preskoče.
“Ljudima je zanimljivo ako mogu da se poistovete sa situacijom, da se pošale i nasmeju na svoj račun, samo tako zadržavate pažnju. Ako kažete da je proizvod najbolji, da je na popustu, da je bolji u odnosu na sve druge proizvode, to je kandidat za skip dugme” – ističe Dejana.
Mnogo je ljudi koji TikTok koriste kako bi drugima približili svoje zanimanje. Tako grade lični brend, a svom poslu daju dodatnu vrednost. Sve ovo traži dosta ličnog angažovanja, jer jedan video, ma koliko bio gledan, nije dovoljan za poslovni uspeh.
“Svako ima priliku, čak i ako nema posao, ali je završio određeni fakultet ili zanat, sam sebi može da napravi posao, posebno ako nudi neki proizvod ili uslugu, ne mora da čeka da ga neko angažuje” – zaključuje Dejana.
Pridaj komentár & Dodaj komentar